El Alto Kentindeki Renkli Mimari Yapılar

Bolivyalı mimar Freddy Mamani, eski yerel mimariye ve zanaat esasına dayanan binalarla kültür, renk ve kişiliği tek renkli El Alto kentine yerleştirmeyi hedefliyor.

0 446
Bolivyalı mimar Freddy Mamani, eski yerel mimariye ve zanaat esasına dayanan binalarla kültür, renk ve kişiliği tek renkli El Alto kentine yerleştirmeyi hedefliyor.

Mimar, şu anda Paris’teki Fondation Cartier’de sergilenmekte olan bu fotoğraflarda görüldüğü gibi, renkli mimarisiyle El Alto’yu yavaşça dönüştürmeye çalışıyor.

Başkent La Paz’ın dışında, deniz seviyesinden yaklaşık 4.000 metre yüksekte bulunan El Alto, Bolivya’daki en genç şehirlerden biri ancak en kalabalık ikinci şehri. Geçtiğimiz otuz yıl boyunca Aymara’dan aldığı göçler nedeniyle hızla inşa edilen kentin kentsel yayılımı, ağırlıklı olarak geleneksel kerpiç tuğlalardan ve benzer şekilde modern versiyonlardan yapılmıştır.

Lise boyunca arkeolojik siteyi ziyaret eden Mamani, “Mimarlığım çok eski bir mimariden, Tiwanaku’nun imparatorluk başkentinden gelen çizgiler ve motifler içeriyor. Bu çizgileri ve motifleri Tiwanaku’dan kurtarmak ve çağdaş mimariyi bu eski formlarla gömmek istedim.” demektedir.

Mimar, pumalar ve diğer doğal formların tasvirlerini içeren kalıntılar arasında bulunan geometrik şekilleri alır ve bunları dağlar, şimşek, hayvanlar ve çiçekler gibi öğelere referans veren daha fazla organik tasarımlarla harmanlar.Mamani, “Tiwanaku’daki tüm bu unsurlar çağdaş mimaride simetrik biçimlere çevrilebilir. Bu mimarinin kendi dili, kendi kültürü, kendi kimliği var ve bu eski fikirleri çağdaş kente dönüştürüyor.” demektedir.

Mimar, renkler için başka yerel bir gelenekten Aymara kültürünün kadınları için yaratılan ve giyilen dokuma tekstillerden ilham alıyor. Bu kumaşların parlak mavisi, yeşili, kırmızısı ve pembeleri Mamani’nin binalarının cephelerinde kullandığı renkler.

Bitmiş yapıların her biri çeşitli amaçlara hizmet eder. Tipik olarak, birinci katlar mağazaları ve ticari alanları barındırırken, ikinci ve üçüncü katlar aileleri ve toplumu bir araya getirmek için büyük aktivite salonlarından oluşur. Daireler – ya da bazen spor tesisleri – dördüncü ve beşinci katları kapsar.

Cesur motifli dış yüzeyler, çiçek motiflerinin modern avizeler için tavan plakaları ve sütun başlıkları için büyük salonların içinde devam eder. Aydınlatma, her bir salonda kullanılan beş ila yedi büyük avizenin yanı sıra 2.000 ila 3.000 tek renkli ampullerle de bu etkiyi arttırır.

Kaynak Dezeen

Abone olarak haberlerimizden anında haberdar olun.

Yorum Bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.